
DAILY JOURNAL, JOHNSON COUNTY, IND.MONDAY, MARCH 6, 2006A2

MAIN PHONE NUMBER
736-7101

8 a.m. to 5 p.m. Monday-Friday

ADDRESS
2575 N. Morton St. (U.S. 31)

P.O. Box 699
Franklin, IN 46131

DELIVERY, BILLING QUESTIONS
736-2777;  (888) 736-7101

6 a.m. to 6 p.m. Monday-Friday, 
7 a.m. to noon Saturday.
Subscribers should call if they have
not received a newspaper by 7 a.m.

CLASSIFIED ADVERTISING
736-2700; (888) 736-7101

8 a.m. to 4 p.m., Monday-Friday
Fax: 736-2754

STORY IDEAS, NEWS TIPS
736-2712

After 5 p.m.: 736-2723
Fax: 736-2766

newstips@thejournalnet.com

SPORTS
Send sports scores, stories and
suggestions to:

rmorwick@thejournalnet.com

ADVERTISING
736-2786

8 a.m. to 5 p.m., Monday-Friday
Fax: 736-2713

POSTMASTER
Send address changes to:
Daily Journal, P.O. Box 699,

Franklin, IN 46131
Periodical Class Postage 

Paid at Franklin, IN
Daily Journal (USPS 565-520)

VOLUME
Volume 43, No. 198

BACK ISSUES, DIGITAL PHOTOS
Copies of the Daily Journal are
available for six months. Digital
files of photos published in the
newspaper are available on CDs.
Please call 736-7101.

COPYRIGHT
© The Daily Journal, 2005

All rights reserved.

ABOUT THE DAILY JOURNAL
The Daily Journal is an award-win-
ning newspaper published daily
except Sundays and Christmas at
2575 N. Morton St., Franklin, IN
46131.

Founded in 1963, the Daily Journal
is owned by Home News
Enterprises L.L.C. and is one of
Indiana’s most widely recognized
and honored community newspa-
pers.

The Daily Journal is committed to
responsible reporting, professional
business practices and dedicated
community service.

The newspaper is a member of the
Associated Press, Hoosier State
Press Association, Inland Press
Association and Certified Audit of
Circulations.

TO SUBSCRIBE
Subscription rates are listed below.
To subscribe, call 736-2777.
Single copy
Monday-Friday $ .50
Weekend issue $1.00
Home delivery
Month $10.40
Year $118.80
Mail delivery
4 months $49.00
8 months $98.00
12 months $147.00
Student
1 semester $47.00
2 semesters $96.00
Military
4 months $42.00
8 months $80.00
12 months $113.00

LETTERS TO THE EDITOR
P.O. Box 699

Franklin, IN 46131
letters@thejournalnet.com

MANAGEMENT TEAM
Publisher

Jeffrey W. Owen 736-2744
jowen@thejournalnet.com

Editor
Scarlett Syse 736- 2749

syse@thejournalnet.com

Assistant managing editor
Michele Holtkamp-Frye  736-2774

mholtkamp@thejournalnet.com

Assistant managing editor
Jennifer L. Gaskin 736-2721

jgaskin@thejournalnet.com

Circulation director
Mike Warren 736-2711

mwarren@thejournalnet.com

Delivery manager
Bruce Powell 736-2702

bpowell@thejournalnet.com

Advertising director
Christina Cosner 736-2750

ccosner@thejournalnet.com

Administrative manager
Linda Wirey 736-2751

lwirey@thejournalnet.com

Information technology manager
Kathy McDermott 736-2782

kmcdermott@thejournalnet.com

PAYMENTS
Payments can be made by cash,
check, MasterCard or Visa.
Readers also can sign up for E-Z
Pay plan and have their monthly
subscriptions deducted automati-
cally from their checking
accounts, Visa or MasterCard.
Direct questions about pay-
ments to 736-7101.

WEB SITES
www.thejournalnet.com
www.djclassifieds.com

DAILY JOURNAL READERS’ GUIDE

NEWS

INDIANAPOLIS 

Daniels’ approval rating
falls to 37 percent

Gov. Mitch Daniels’ approval
rating has dropped to 37 percent
as many Indiana
residents object
to the pace of
change in state
government dur-
ing his first 14
months in office,
an Indianapolis
newspaper poll
published Sun-
day shows. 

Respondents to the statewide
telephone poll of 501 Indiana resi-
dents taken last week also show
overwhelming disapproval of one of
the biggest changes Daniels has
sought since becoming governor:
the $3.85 billion lease of the Indiana
Toll Road to an Australian-Spanish
consortium to raise money for high-
way projects. Only 30 percent of
those polled said they thought the
lease deal was a good idea, while 60
percent said it was a bad idea. 

The governor’s approval rating
has eroded by about one third
from the 55 percent approval he
enjoyed in March 2004, two
months after taking office. 

MOUNDSVILLE, W.Va.

Officials let plant fire burn
before looking for worker

Crews on Sunday waited for a
smoldering fire to die inside a 100-
story-high power plant smokestack
so they could search for the body
of a worker presumed dead inside. 

The worker was one of several
installing a fiberglass lining
inside the concrete stack when
the fire broke out Saturday. 

Three other workers at the top
of the stack were trapped for two
hours above the flames before a
dramatic helicopter rescue. 

The cause of the fire had not
been determined. 

The men were working inside
the  stack at American Electric
Power’s Kammer-Mitchell plant,
AEP spokeswoman Carmen
Prati-Miller said Sunday. They
are employed by Pullman Power
LLC of Kansas City, Mo. 

ATLANTA 

AT&T reaches deal to
buy BellSouth for $67B

AT&T Inc. is buying BellSouth
Corp. for $67 billion in stock in a
bid that further consolidates the
telecommunications industry and
would give AT&T total control of
their growing joint venture,
Cingular Wireless LLC. 

The merged company would
have 70 million local-line phone
customers and nearly 10 million
broadband subscribers in the 22
states where they now operate. 

The deal, announced Sunday,
would substantially expand the
reach of AT&T, already the coun-
try’s largest telecommunications
company by the number of cus-
tomers served. 

BBRRIIEEFF

STATE

BBRRIIEEFFSS

NATION

CHICAGO 
Students remember more of the adver-

tising than they do the news stories
shown on Channel One, the daily public
affairs program shown in 12,000
U.S. schools, a study has found. 

Students reported buying, or having
their parents buy, teen-oriented products
advertised on the show, including fast
food and video games, researchers said. 

Schools that agree to show Channel
One on 90 percent of school days receive
free televisions and satellite dishes, a
deal critics say turns students into a
captive audience for advertisers. Nearly
8 million students see the program,
according to Channel One’s parent com-
pany, Primedia. 

“The benefits of having Channel One
in schools seem to have some real costs
that should create an ethical dilemma
for schools,” said study co-author Erica
Austin of Washington State University.
The study appears today in the journal
Pediatrics. 

Channel One CEO Judy Harris ques-
tioned whether the students’ purchases
were influenced exclusively by Channel
One ads or by other advertising and the

preferences of their peers. 
“These children weren’t in an isolation

box,” Harris said. 
Advertising pays for Channel One’s

news, health and fitness content, Harris
said. Advertisers don’t influence the
news content, and the company has high
standards that keep ads appropriate for
students, she said. 

The show won a Peabody Award for
reporting on Sudan’s civil war last year.
The 12-minute daily broadcast has 10 min-
utes of news and two minutes of either
ads or public service announcements. 

Channel One produces some of its own
news programming, but it also airs
Associated Press Television News video.
Associated Press news service stories
appear on Channel One’s Web site. 

Researchers surveyed 240 seventh- and
eighth-graders at a school in Washington
state. 

The students remembered, on average,
3.5 ads compared to 2.7 news stories.
However, they didn’t remember much
about either, retaining only 13 percent of
the news stories and 11 percent of the
ads shown during one week. 

The principal of a Chicago Catholic
school said free TV equipment is the
reason her school signed up for Channel
One. The equipment also is used for a
student-produced school news program. 

“It’s one of the tradeoffs,” said Maria
High School Principal Sister Nancy
Gannon. “You have to have the commer-
cials in order to have that equipment
available.” 

Study: Students remember more ads than news

BY CARLA K. JOHNSON

THE ASSOCIATED PRESS

Program’s value to
schools questioned

AP PHOTO

Priscilla Carroll reads announcements over
Maria High School’s closed circuit television
system Friday in Chicago. Channel One
provides the school and others with equip-
ment in exchange for broadcasting their
news show and advertisements to students.

DANIELS

The signs are everywhere, from
the BMWs parked on campus, to
the students’ de-
signer cell
phones, to the
number of fami-
lies paying full
price even as
tuition and fees
climb past
$40,000. The
most prestigious
colleges are
overwhelmingly
attended by the
wealthy. 

It’s a problem
colleges are
speaking about
more frankly
and have tried to address with
more financial aid, but with only
mixed success. At the most selec-
tive schools, a 2003 study found,
just 3 percent of students came
from the poorest socio-economic
quarter of families, while 74 per-
cent came from the richest. 

Now, a small group of selective
colleges is turning its attention to
what may be an untapped reser-
voir of able, low-income students:
the 6.5 million people who attend
community colleges. Historically,
those students have been ignored
by elite colleges, which recruit
mostly at high schools and often
accept few or no transfers be-
cause they want to offer a dis-
tinctive four-year experience. 

Five well-known private colleges
and three highly selective public
schools — the flagship campuses of
the Universities of Michigan,
California and North Carolina —
were to announce plans today to
accommodate a total of about 1,100
more community college transfer
students from low- to moderate-
income families over the next four
years. The Jack Kent Cooke Foun-
dation will contribute about $7 mil-
lion for support programs, while the
colleges will spend more than $20
million of their own money on sup-
port programs and financial aid. 

The private colleges participat-
ing are Amherst, Mount Holyoke,
Bucknell, Cornell and the Uni-
versity of Southern California. 

“There’s a lot of focus at Harvard
and lots of other places on the fact
that there are no low-income stu-
dents at those schools, or very few,”
said Joshua Wyner, the Cooke
Foundation’s vice president for pro-
grams. “The place where a lot of
them are that nobody seems to be
looking is community colleges.” 

WASHINGTON 
A member of the CIA’s first

post-Sept. 11 class is alleging in a
federal lawsuit that the agency
violated his First Amendment
rights by ordering dozens of dele-
tions in his book about spy train-
ing after initially approving it. 

T.J. Waters was chosen from

more than 150,000 who submitted
their résumés to the CIA, hoping
to contribute personally to the
U.S. government’s counterterror
operations. He worked for the
agency from 2002 to 2004.

Waters’ book, “Class 11: Inside
the CIA’s First Post-9/11 Spy
Class,” chronicles his year at the
CIA’s training facility where
recruits learn how to use disguises,
how to withstand interrogation
techniques and other spycraft. 

Current and former CIA
employees are allowed to publish
books, but they must first be

cleared by a special review board
to ensure they don’t contain clas-
sified information. Waters said
he believes CIA Director Porter
Goss opposes agency personnel
writings and has put the publica-
tions review staff under pressure
to slow the process. 

CIA spokeswoman Jennifer
Dyck said the director is not seek-
ing delays in the reviews. 

Waters is going through the
established publication process.
His attorney, Mark Zaid, said
Waters submitted his book to the
agency in May 2004 and, by

September 2004, only four words
were blocked from publication.
Waters resubmitted changes for
a final review just more than two
months later. 

But last month, after more than
a year of waiting, the agency in-
formed him that dozens of dele-
tions would be required, many of
them blocking previously cleared
material, he said. 

Waters alleges that the agency’s
actions violate its own internal
guidelines, which establish a 30-day
review for manuscripts, and his
constitutional right to free speech. 

Lawsuit claims CIA violating its own policy

Prestigious
colleges
reach out
to poor
Elite group looking to
community colleges for
low-income students

THE WAR AGAINST TERRORISM

BAGHDAD, Iraq 
Sunni Arab and Kurdish politicians

increased pressure Sunday on Shiite
Prime Minister Ibrahim al-Jaafari to
abandon his bid for a new term, while
leaders of Iraq’s Shiite majority strug-
gled to overcome growing internal
divisions. 

Despite the squabbling, there were
reports the new parliament would be
called into session for the first time as
early as the end of the week, starting the
clock on a 60-day period during which it
would have to elect a president and
approve a prime minister and Cabinet. 

Under the constitution, the Shiites’
United Iraqi Alliance, the largest bloc in
parliament, has the first crack at form-
ing a government and chose al-Jaafari as
its nominee for prime minister. 

But the Alliance has too few seats to
act alone. And it is facing a drive by
Sunni, Kurdish and some secular parties
that want to prevent al-Jaafari from con-
tinuing at the end of the government,
favoring instead current Vice President
Adil Abdul-Mahdi. 

Abdul-Mahdi lost in the Shiite caucus by
one vote to al-Jaafari, who won with the
support of radical cleric Muqtada al-Sadr.
Abdul-Mahdi is backed by Abdul-Aziz al-
Hakim, a powerful Shiite leader who is
frequently at odds politically with al-Sadr.
Both have strong militias behind them. 

Underlining the divisions within the
Alliance, some Shiite leaders are trou-
bled by al-Jaafari’s ties to the radical
and openly anti-American al-Sadr. 

The Sunni Arab minority, meanwhile,
blames al-Jaafari for the Shiite militia-
men who attacked Sunni mosques and
clerics after the Feb. 22 bombing of the
shrine in Samarra. More than 500 people

died in the violence that followed,
according to police and hospitals. 

Khalaf al-Olayan, a leader of the main
Sunni bloc in parliament, said Iraq has
gone from “bad to worse” under al-Jaafari. 

Kurds are angry because they believe
al-Jaafari is holding up resolution of
their claims to control of the oil-rich city
of Kirkuk in northern Iraq. 

President Jalal Talabani, also a Kurd,
was one of the first to publicly initiate
the dump-Jaafari movement, calling for
a candidate who could build consensus. 

Two lawmakers from al-Jaafari’s Dawa
Party hinted Saturday that they got an
endorsement for their leader during a
meeting with Grand Ayatollah Ali al-
Sistani, Iraq’s most influential Shiite cleric. 

But a senior al-Sistani aide, speaking
on condition of anonymity because of the
sensitivity of the dispute, said Sunday
that the spiritual leader indirectly sug-
gested al-Jaafari step aside. 

AP PHOTO

The head of U.S. Central Command, Gen. John Abizaid, left, and Iraqi
Prime Minister Ibrahim al-Jaafari attend a news conference after their

meeting in Baghdad, Iraq, on Saturday. Abizaid urged Iraqi leaders to
resolve the differences hindering the formation of a government.

BY STEVEN R. HURST

THE ASSOCIATED PRESS

Pressure on al-Jaafari
to leave office heats up 

BY JUSTIN POPE

THE ASSOCIATED PRESS

Kurt Thiede, VP
of enrollment
management at
Bucknell, says he
hopes to increase
enrollment by tar-
geting community
college transfers.

The Associated Press

Former employee says
director blocking book


